donderdag 27 juli 2017

Solange jurk

Ik had direct een klik met het patroon van de Solange jurk in de laatste editie van LMV. Simpel en eenvoudig, ik hou daar van. Ik had het stofje besteld zonder doel, ook gewoon liefde op het eerste gezicht.
Een mooie match vind ik en vooral een heerlijk zittende jurk.

Ik deed wel wat aanpassingen: ik liet de rits en de zakken weg en gebruikte beleg aan de hals.
Wat de maat betreft neem ik gewoon mijn confectiemaat voor de patroontjes uit LMV. 
Elke keer meet ik me op volgens de maattabel, krijg ik een hartverzakking van de maat die ik zou moeten maken en maak ik uiteindelijk gewoon mijn confectiemaat. En elke keer zit het als gegoten.



Patroon: Solange jurk uit LMV editie 4 (juli-aug 2017)
Stof: Stripes van Bambiblauw



11 opmerkingen:

  1. Hij is heel mooi geworden. En bedankt voor de tips :-)

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Een eenvoudige stof en een simpel patroon worden samen een super jurk. Leuk gedaan!

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Ik heb normaal een 40/42 en zou een 46 moeten maken... ga het dan ook maar niet doen. Zijn er hier nog mensen die deze ervaring hebben?

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Ik heb het nogal gehoord op de facebookgroep 'creaties uit la maison victor'. Misschien daarde vraag nog eens stellen, daar zal je meer respons krijgen denk ik.
      Ik meet ook telkens mijn patroon na op een bestaand en goedzittend kledingstuk.Misschien ook een handige tip.

      Verwijderen
  4. Heel mooi!! Een toffe jurk om vaak te dragen!

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Ik maak steevast een 40 daar waar ik normaal 38 draag. Mijn ervaring is dat LMV bovenaan voor mij eerder smal is, en onderaan dan weer ruim. Deze jurk maakte ik nog niet omdat ik vind dat hij bij veel mensen niet genoeg de vrouwelijke vormen volgt. Bij jou ziet hij er echter prima uit! Mooi! Je doet me twijfelen :)

    BeantwoordenVerwijderen