donderdag 6 oktober 2016

One-to-hug + Happy Nature ... alweer.

Er was eens een kleine prins...
Ik maakte dit babyjasje voor zijn geboorte en de mama was er blij mee want enkele maanden later vroeg ze om nog eentje te maken. Ze koos toen een paneelstofje van Bambiblauw en dat gaf echt wel een heel leuk resultaat.
Nu werd dezelfde vraag gesteld en weer met 2 paneelstofjes van de happy nature collectie.
Ik moest deze keer al de grootste maat nemen voor de niet meer zo kleine prins. Ik paste het patroontje ook een beetje aan en verwerkte er een rits in (veel handiger voor peuters) en voor de kap nam ik deze keer de optie met stroppers voor winderige dagen.

Het eerste jasje werd voorzien van een tricot voering.



Het tweede jasje kreeg een heerlijk warme fleece als voering.



De kleine prins is een echte knapperd en de mama beloofde me enkele foto's met de jasjes die ik dan uiteraard met jullie zal delen!

4 opmerkingen:

  1. Prachtig! Die paneeltjes zijn daar echt super voor zo te zien

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Super mooi. Ik heb er net ook een aantal gemaakt, een rits gebruiken kan wel interessant zijn, alleen weet ik niet dat ik het zelf al uitgedokterd krijg hoe dat dan moet.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Ik heb het patroon gewoon onderaan aangepast tot een hoek en geen naadwaarde genomen aan de zijkant van de voorpanelen. Zo'n deelbare rits is echt heel makkelijk in te zetten (ik gebruikte als leidraad de handleiding van de Stevie hoodie uit La Maison Victor)

      Verwijderen

Babygerief

Het liefst van al maak ik babyspulletjes, dus van zodra er een bolle buik in mijn buurt komt haal ik mijn favoriete patroontjes boven...en d...